Костянтинівська спеціальна школа №32 Донецької обласної ради | |
Інформація
про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону України «Про запобігання корупції»
Інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону України «Про запобігання корупції», відповідно до частини 5 статті 53 цього Закону, можна повідомити без зазначення авторства (анонімно).
ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ВРЕГУЛЮВАННЯ КОНФЛІКТУ ІНТЕРЕСІВ.
(Витяг із законодавства)
Поняття потенційного та реального конфлікту інтересів за чинним законодавством України
Законодавець розрізняє потенційний та реальний конфлікт інтересів, поняття яких наведено в ст. 27 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII.
Потенційний конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Реальний конфлікт інтересів – суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Слід зазначити, що наявність конфлікту інтересів не обов’язково призводить до фактів корупції, однак істотно підвищує ризик вчинення корупційних діянь та є по суті їх передумовою.
Основні заходи запобігання та врегулювання конфлікту інтересів
З метою запобігання конфлікту інтересів суб’єкти відповідальності зобов’язані:
Також у частині другій статті 28 Закону міститься пряма заборона спонукати підлеглих (прямо чи опосередковано) до прийняття рішень, вчинення дій або бездіяльності всупереч закону на користь своїх приватних інтересів або приватних інтересів третіх осіб.
Рішення про спосіб урегулювання конфлікту інтересів має бути прийняте керівником установи чи керівником органу, до компетенції якого належить звільнення особи, протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність конфлікту інтересів.
Способи врегулювання конфлікту інтересів
Конфлікт інтересів можна врегулювати ззовні (проблему вирішують розпорядчим актом керівника або керівного органу), або самостійно. В останньому випадку мова йде про дії, які працівник може вчинити особисто, для вирішити певного питання.
Самостійне врегулювання конфлікту інтересів здійснюється шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих це документів безпосередньому керівнику або керівнику органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади.
Відповідно до частини першої статті 29 Закону «Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів» здійснюється шляхом:
Усунення від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті (стаття 30 Закону).
Таке рішення приймається у різний спосіб залежно від того, який характер має конфлікт інтересів:
Дотримання вимог етичної поведінки і доброчесності
Дотримання академічної доброчесності закладу освіти встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування у відносинах між учасниками освітнього процесу, а саме: педагогічними працівниками, здобувачами освіти та їх батьками чи особами, які їх заміняють.
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.
Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п.4 Закону України «Про освіту» вважається:
Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства.
Самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових.
Фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях.
Фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень.
Списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети, тощо), крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання, а також повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, самостійної, індивідуальної, тощо).
Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування.
Хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального чи нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.
Зловживання впливом – пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави.
Необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
Академічна доброчесність впроваджується через систему принципів: законності, професіоналізму та компетентності, верховенства права, соціальної справедливості, прозорості, чесності, взаємоповаги, ввічливості, справедливості, відповідальності, толерантності.
Разом з цим,
- кожен член шкільної спільноти наділений правом вільно обирати свою громадянську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів;
- офіційне висвітлення діяльності навчального закладу та напрямів його розвитку може здійснювати директор школи або особа за його дорученням;
- у разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.
Забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу
Академічна доброчесність забезпечується усіма співробітниками та учасниками освітнього процесу навчального закладу.
Уникнення провокування дій, пов’язаних з корупційними правопорушеннями.
Дотримання норм Конституції України.
Дотримання Статуту та Правил внутрішнього розпорядку навчального закладу.
Дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти та загальної середньої освіти.
Збереження, оновлення та раціональне використання навчально-матеріальної бази навчального закладу.
Дотримання правил високих стандартів ділової етики у веденні переговорів, у тому числі телефонних, які мають вестися у спокійному, ввічливому, доброзичливому тоні, що сприяє створенню позитивної репутації навчального закладу загалом.
Надання достовірної інформації.
Негайного повідомлення адміністрації закладу освіти у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам.
Норми етичної поведінки педагогічного працівника
Компетентність та професіоналізм
Відповідальність та відданість справі.
Чесність та неупередженість
Повага до колег та інших фахівців
Соціальна справедливість та солідарність